Re: gnome-nl Abi 2.2 NL

On Tue, 14 Dec 2004, Ronald S. Bultje wrote:

Wat vinden jullie ervan als OOo er _niet_ in komt? Ik weet nogsteeds

Nou kijk, Reinout en ik hebben gister gedurende enkele uren elkaar
afgeslacht omtrend dit onderwerp ("moet OO.o of Abi op de promo-CD?"),
de eindscore is momenteel nog onbeslist, dus allebei is dan nog wel zo
politiek correct.

Ja, de crux van het meningsverschil zit 'm in de vraag of de demo-CD een manager moet kunnen overhalen naar GNOME op basis van office-functionaliteit. Mijn argument is dat een GNOME demo-CD zoveel mogelijk GNOME-componenten moet bevatten die allemaal mooi integreren en (ook qua vertaling) consistent zijn met elkaar. Ronalds argument is, als ik het goed heb, dat wanneer Abiword een database-gekoppeld wordbestand niet kan openen, of een gnumeric moeite heeft met een excelbestand met dubbel gelinkte grafieken, de hypothetische manager meteen wegloopt (naar KOffice? ;)

Voor een demo-CD vind ik het belangrijker dat je de GNOME-programma's benadrukt, en niet een alles-in-1 log officepakket dat niet eens onderdeel is van GNOME erbij zet. Als een manager overtuigd is dat een FLOSS-oplossing iets voor hem is, dan kan altijd nog ge-evalueerd worden of OOo misschien beter aan zijn eisen voldoet.

Tenminste, je had er toch de ruimte voor?

Als er de ruimte voor is dan ga ik niet dwarsliggen, maar wil je dan niet de Novell-versie van OOo hebben? Zijn daar dan ook weer debs van?

--
Reinout van Schouwen

==  Europa zonder softwarepatenten! == www.nosoftwarepatents.com ==