Re: [gnome-nl] gnome start niet goed op

Op donderdag 04-10-2007 om 23:26 uur [tijdzone +0200], schreef J.L.
Blom:
> Hi,
> Ik ben nieuw in de gnome list. Ik gebruik gnome al jaren maar als een
> gewone gebruiker. Ik heb me nooit verdiept in de "ingewanden".
> Nu heb ik bij een update van fc5 naar fc7 - ondanks een schijnbaar
> correcte dvd - een error gehad waardoor een groot deel niet correct
> geïnstalleerd is. Ik heb dat weliswaar voor het grootste deel hersteld
> maar gnome wil niet correct opstarten.
> Ik krijg de volgende melding:
>
> "There was an error starting the GNOME Settings Daemon.
> Some things, such as themes, sounds, or background settings may not work
> [...]
Hallo Joep,

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de
toegangsrechten/eigendomsrechten van je HOME map. Dat kan ook de reden
zijn waarom er geen .xsession-errors bestand wordt geschreven.
een ls -l /home/ kan meer duidelijkheid geven.

Groet
Tino